Loading

Partagez
Membre d'Honneur
Membre d'Honneur
Partage : 492

Re: Si2 Soundcraft

le Mer 01 Juin 2011, 19:17
Update soft SIx --> V4.2

V4.2 addressed a number of enhancements to the existing feature set these include:
- Ability to dim illuminated control surface elements
- Wider frequency range in side-chain filters
- Wider gain range on line trim function
- Ability to ISOlate insert function
- Multiple shows can be stored on internal SD card
- File & folder structure creation on internal SD card and USB drives
- Press & hold of backspace button on QWERTY keyboard will auto delete the name

J'ai vu qu'ils ont changé aussi les icones pour les patch IN ... plus lisibles apparemment ...
Si je trouve d'autres choses j'éditerai mon post

bah voila ! ça avance !
Allez encore un effort, on va y arriver ... ;-)
Membre d'Honneur
Membre d'Honneur

le Mar 30 Aoû 2011, 18:48
De retour de vacances je jete un oeil chez soundcraft si toute fois un update du soft serait dispo ... rien ... ah si y'a du neuf !! la SI2 est tout bonnement un produit arrêté !! Oo

Soundcraft a lancé la SI+ ... : (youhou quelle nouveauté me direz vous)
It expands on the original Si2 through the addition of 16 more mic inputs, word clock out as standard and the option to swap the 16 mic inputs for an 8 mic input + 8 line output module if required.
(Module qui remplace donc les 8 Matrix Out d'origine sur la SI2)

Je suis content de voir que ma console "n'existe plus" après 2 ans. Je sais il y a peu de différence entre les 2, mais alors POURQUOI avoir "changé" la référence ?????? Et pourquoi ne pas faire avancer le soft au lieu de se torturer le cerveau sur ces options ?

Bref j'ai vraiment du mal à comprendre et commence à me dire que j'ai fait une erreur ...

Monsieur SCV ... une réponse ?
(je fais partir un mail chez Harman)
Membre d'Honneur
Membre d'Honneur

le Jeu 01 Sep 2011, 11:01
Réponse :
The Si1, Si2 & Si3 have each been replaced by a ‘+’ variant; this is part of the normal product lifecycle and since Si series has been in the market for ~3 years it is not unexpected for a manufacturer to update their products. Any software for the Si+ remains compatible with original Si and this is currently V4.2.

Mouai ... je suis moyen convaincu et je ne suis pas sûr que Yamaha ferait une telle chose ... d'où sa renommée peut être ...?
Commence à être accroc
Commence à être accroc
Partage : 91

le Jeu 01 Sep 2011, 11:34
Bonjour,

pour vous donnez mon avis, la série SI+ ne rend pas obselete la série SI.
tout est compatible. ils ont juste ajouter quelques connection, une deuxième alim pour la SI1...rien de révolutionnaire mais tout de meme un peu mieux.
pourquoi changer le nom ? parce que ça permet de différencier facilement ancien et nouveaux modèle dans un parc ou pour une loc.
pour le soft c'est un autre débat et je suis entièrement d'accord pour dire que c'est long...tres long...je sais juste qu'ils ont eu 2 personnes du R&D qui sont partis et que ça à pris du retard. (également pour les VI)

personnellement je suis un peu mal à l'aise sur la situation des SI (Hors SI compact) parce que je sais qu'ils ont peu tué le produits avec la VI1 mais malheureusement nous n'y pouvons rien....et on subit. comme vous....
Membre d'Honneur
Membre d'Honneur

le Jeu 01 Sep 2011, 12:02
Certes je me suis un peu emballé ... même si tu le dis toi même "ancien et nouveau modèle", pour une console qui est sorti il y a 3 ans je trouve ça moyennement abouti. Je pense que la longueur de développement du soft est la raison principale à mes rougeurs.
Cette console est en train de se faire larguer alors que pour moi elle est (sera avec un soft de notre époque) bien placée pour son tarif ! 48in/24bus/LCR Master/8MTRX/8Insert/des préamps plutôt pas mal/etc etc pour une console qui n'a pas besoin d'option !!
C'est ça qu'il faut se dire !! car pour tourner pas besoin de remettre 6000 dans un rack préamp déporté, ni 400 dans une carte d'insert, et pour pousser le bouchon ni 2 x 60 pour 2 light de console flexible (chez Yam c'est une option!)

Bref je suis remonté mais ça ne m'empêchera pas de rentrer une Compact en début d'année prochaine Wink
Ingénieux de passage
Ingénieux de passage
Partage : 1

le Mar 29 Nov 2011, 07:21
@Chichi

Perso la Si Compact je la déconseille pour une raison très simple: tous les poussoirs sont en plastique mou.
Résultat, 1 fois sur 3, ils se coincent. A l'utilisation c'est vraiment très agaçant. (Si tu es un peu speed en navigant dans la console, tu t'aperçois que ça bloque l'accès aux autres fonctions, il faut donc que tu retrouve lequel des poussoir est resté enclenché... super en plein live...). Smile

Commence à être accroc
Commence à être accroc

le Ven 02 Déc 2011, 17:24
voici des infos tres interessante pour la SI compact et sans doute bientot pour les SI...
la V2 est en beta test pour ceux qui veulent l'essayer...

Si Compact V2 BETA
Installation
Install using the standard procedure as described in the Quick Start Guide
Documentation Updates
An updated user guide, quick start guide, training videos, and sales support material will be released for download with the final version of V2.0; basic instructions for key new features are included below:
Introduction to New Features
1. DOGS (Direct Out Gain Stabiliser): When enabled, this facility adjusts the direct output from each channel inversely to any manual change of a mic gain control (within the range of +16/-10db). The direct outputs may now be used to feed to a second console, recording system or similar with the feed not affected by user changing the gain control.
The facility is turned ON/OFF globally from the PREFS menu with the offset cleared each time a cue is recalled or the DOGS function is turned off.
NOTE: DOGS is not designed to manage scenarios where the gain is ‘wrong’ in every cue as a result of a mic being changed or incorrectly located thus requiring a constant offset to be applied to all cues. DOGS works on the principle that the gain in a cue was correct during rehearsal but the engineer wishes to change it during a performance.
NOTE: DOGS ON/OFF status is not stored with cues shows or system preferences and defaults to OFF each time the console is started.
2. Selective Copy & Paste: This facility allows almost any processing section to be copied from a channel or bus and pasted to another channel or bus.
Copy a channel, bus or master: Pressing the COPY & PASTE button will copy all parameters of the currently SELected channel or bus to the clipboard; elements such as COMPressor may be toggled in/out by touching the icon on the screen. To select a single item such as EQ press and hold the EQ icon to toggle all other items off. To paste the clipboard contents to another channel or bus press and hold the PASTE button whilst pressing the SEL keys of the desired destination channels.
Copy sends from all channels to bus’n’: Pressing COPY & PASTE whilst in FOLLOW mode or changing to FOLLOW mode whilst in COPY & PASTE will copy to the clipboard bus send levels and ON/OFF from all channels to bus ‘n’. To paste the contributions from to another bus press and hold the PASTE button whilst pressing BUS’n’ key(s) of the destination buses.
Copy Lexicon settings between processors: Pressing the LEX key whilst in COPY & PASTE mode will display icons for all Lexicon processors; select the source processor by touching it’s icon. To paste the processor press and hold the PASTE button whilst pressing FX’n’ keys of the destination processors.
NOTE: The clipboard captures the state of an item at the moment COPY & PASTE mode is activated or selection is changed; changes to the SELected source channel will not be updated to the clipboard unless you re-SELect that channel/bus/contribution etc.
NOTE: When copying a stereo channel or bus the left channel is copied.
NOTE: When pasting to a stereo channel or bus the clipboard is copied to both the left and right sides.
NOTE: Mic gain and phantom power are not copied as these are considered attributes remote to the console processing.
3. Security Lockout: This facility allows some or all functions of the console to be locked preventing accidental or malicious misuse. All console settings may be easily locked by pressing the LOCK button in the SECURITY menu at any time. To unlock the console a user must logon, scroll to the user, ‘click’ to select then enter the password for that user. By default there is only one user, the administrator, with default password of password (lower case).
New users may be created with the ADD USER function, a new user can not be saved until all relevant fields are complete. The EDIT USER function allows changing of the user name, password and active profile for any given user.
PROFILES allows creation of new profiles in addition to the default Administrator, Guest or House plus management and editing of any given profile. To edit a profile select from the ‘Profile’ drop down then use the scroll/adjust encoder to select which groups of parameters are locked or unlocked; the NEW PORFILE function works in a similar manner.
NOTE: Editing of users and profiles are only available when logged-on as the administrator.
NOTE: Certain administrator attributes may not be edited.
NOTE: A profile cannot be deleted if a user is assigned to a profile.
NOTE: An ‘key’ icon indicates if the console is locked or any level of security is applied.
NOTE: Passwords cannot be easily recovered if lost or forgotten.
4. Assignable Fader Layers: This feature allows processing channels or buses to be moved between layers and is accessed from the FADER SETUP menu; there are essentially two elements to this, making new assignments and moving channels.
Making a new assignment or changing a current assignment in the SELected slot.
The FADER SETUP page displays three fixed data fields of:
• Fader Bank – Current active fader bank
• Slot Number – which slot (position) has the SELect active
• Channel Assignment – The name assigned to the logical processing channel in that slot
The next four fields group the available processing channels and buses allowing easy selection of the channel or bus you wish to assign to the SELected slot.
Moving assignments on the active layer.
There are two types of functions that assist in re-ordering channels on a layer INSERT and SHIFT each with a << (left) or >> (right) option, these functions are similar but subtly different.
INSERT will insert a blank (unassigned) fader in the SELected slot and move all other assignments left(right).
SHIFT allows an assigned fader to be moved up(down) provided the adjacent slot is unassigned.
The current active fader layer may be reset to the factory default using the RESET LAYER button.
NOTE: Not all assignment combinations are possible.
NOTE: Fader assignments are stored per show.
NOTE: Only two instances of the same channel may exist on the same layer.
5. Triggering cues from MIDI: This feature allows cues to be triggered from incoming MIDI program change messages and is accessed from the CUE LIST > EDIT CUE menu. MIDI Program Change toggles the function ON/OFF, Program Change allows setting of the incoming program change number that will trigger the cue and Channel sets which MIDI channel(s) are monitored for the incoming message.
NOTE: In the event two or more cues are set to receive the same program change on the same MIDI channel the console shall play the 1st cue in the CUE LIST that satisfies the condition.
6. Enhanced Matrix Send Capability: This feature allows independent control of levels & ON/OFF routing from main LEFT, RIGHT and MONO buses to a matrix bus. The method to access this enhanced function is via a second press of the active MTX key causing the rightmost 3 faders & ON keys become LEFT, RIGHT and MONO levels and routing to the matrix.
NOTE: From V2 the L&R fader remains controlling the main L&R bus level and the MONO/SEL fader remains as the matrix master when mixing to a matrix bus.
7. Console can be set as Word Clock Slave: This feature allows the Si Compact to clock from a valid incoming word clock signal. The status is set from the Clocking option in the SYSTEM menu. When set to EXTernal the console will attempt to clock from incoming word clock, if clock is detected the console will lock to with a CLOCK icon displayed, if there is no valid signal the icon is shown with an exclamation mark and the console will run from internal clock until external clock returns.
8. Global Isolate of Individual Buses: This feature allows bus sends from all channels to bus’n’ to be isolated from the automation. A typical use is when cues have been stored for FOH but the monitor mixes are not finalised or if the monitor mix needs to be changed during the performance. The function is accessed from the SHOW menu.
9. Free Patching of Stereo Inputs: The TRS stereo inputs may now be patched as individual sources to mono channels, this feature allows use of all four FX processors and the stereo line inputs together.
NOTE: It remains that the FX returns may only be patched 1:1 with the stereo channels, this is required to ensure logical operation of the tOTEM function where it is the FX Return channel that is brought to the MONO/SEL fader, SELected and SOLOd when mixing to an FX bus.
Who can have the software?
The software may be offered to any dealers or customers interested in trying V2.0 and we would welcome any feedback.
Support
As a BETA release to software is unsupported and it should be assumed shows made on V2.0 BETA are not compatible with the main release.
Best Regards
Soundcraft Studer Group Marketing
Modérateur
Modérateur
Partage : 1057

le Ven 02 Déc 2011, 21:19
Merci
Membre d'Honneur
Membre d'Honneur

le Lun 05 Déc 2011, 13:07
merci pour les infos pour les Compact ...
des news sur un update SI (pas compact) ?
Membre d'Honneur
Membre d'Honneur
Partage : 355

le Lun 05 Déc 2011, 18:28
j'ai pu voir la " compact" hier soir, et ben franchement au niveau préamp c'est surprenant, rien a voir avec sa rivale à 2 lettres et un chiffre......
C'est transparent, dynamique, la sommation est bien rendue pas de baisse de niveau quand tous les instruments rentrent, je suis très surpris de la qualité du produit vu son prix !

les concurrents ont du soucis à ce faire .

Phil .

le Mer 07 Déc 2011, 10:16
a Chichi...

je me suis empressé de poser la question à SOundcraft et ils attendent d'abord que cette V2 pour SI compact soit finalisé avant de la modifier quelques peu pour SI.
je n'ai pas d'idée du temps que ça va prendre...
Membre d'Honneur
Membre d'Honneur

le Mer 07 Déc 2011, 18:58
Merci Fred Wink
Membre d'Honneur
Membre d'Honneur

le Jeu 02 Fév 2012, 18:11
gloupssss .... j'ai des boutons (ON et mode FADER pour l'instant) qui fatiguent ....
déjà ?? pour une console ultra soignée achetée début 2010 ..... sers les fesses Chichi, ça va bien se passer .....
Personne n'a ce souci? même sur les VI je pense que ce sont les mêmes ...

Ingénieux sur qui on peut compter
Partage : 395

le Jeu 02 Fév 2012, 20:17
Je connais une Vi1 dont le premier fader a lâché avant six mois. Pareil, utilisation ultra-soignée, que des techos de la boîte, pas de plein-air, pas de froid, pas de trajets chaotiques.
Commence à être accroc
Commence à être accroc

le Ven 03 Fév 2012, 14:25
vraiment de la daube ces Soundcraft... Very Happy

je sais que sur les SI compact on a des soucis de boutons qui reste coincé sous la tole. et des mauvais contact sur les boutons des layers....

j'ai donc posé la question à Soundcraft et il s'avèrent qu'ils ont changés certain truc sur les nouveaux modèles...
j'attends les infos pour savoir comment upgrader le parc existant et vous tiens au courant....

pour les faders VI1, c'est arrivé quelques fois oui. le changement se fait facilement et sous garantis.
Membre d'Honneur
Membre d'Honneur

le Ven 03 Fév 2012, 14:37
Yes merci Fred.
Non non je n'ai pas dit ça ! sinon je ne l'aurai plus dans le parc depuis un moment Wink

Je peste sur le fait qu'elle reste une console parmi les autres, alors qu'elle pourrait FACILEMENT passer la marche du dessus ...

le Ven 03 Fév 2012, 15:36
Fred EPIE SCV a écrit:pour les faders VI1, c'est arrivé quelques fois oui. le changement se fait facilement et sous garantis.
Je sais, je sais ! C'est juste de trouver quatre-cinq jours où elle ne sort pas qui est compliqué.
Pas mal demandée cette console.
J'ai vu une SI compact avec les faders qui dansent la gigue aussi, mais celle-là elle est repartie directement chez vous pour échange.
Commence à être accroc
Commence à être accroc

le Ven 03 Fév 2012, 15:38
la gigue chez Koroll en Bretagne ?
Co Adminateur
Partage : 3760

le Ven 03 Fév 2012, 15:49
Je crois que là bas on parle plutôt de gavotte, passepieds, branle, ridée ou dérobée... et d'Innovason, non ?
Wink

le Ven 03 Fév 2012, 16:03
Fred EPIE SCV a écrit:la gigue chez Koroll en Bretagne ?
Non, chez Sonantis, à Villeneuve-la-Garenne. Ca date, ça doit être une des premières sorties je pense - en tout cas j'en avais pas vu ailleurs.
Membre d'Honneur
Membre d'Honneur

le Lun 30 Avr 2012, 19:42
soft 4.2 ...... soft 4.2 ...... tiens il me semble que j'ai déjà fait l'update ...?
Ah OUI !!! c'était l'année dernière !! ...

hmmmmmm hmmmmmm ......
Membre d'Honneur
Membre d'Honneur

le Mer 02 Mai 2012, 14:26
Désespérant ....

"Hello Cyril;
At this time there is no planned release for Si 1/2/3, we will put any pre release news on the Facebook page, follow us on Facebook for this and other related news.

Regards;
Richard Ayres
Product Manager - Soundcraft Studer"

Bref, tout l'art de vendre des produits pas fini ...

Edit : Pauvre Fred, je comprend qu'on ne te vois plus ici ;-) lol .... (je sais que tu n'y es pour rien ...)
Co Adminateur
Partage : 3760

le Mer 02 Mai 2012, 17:59
Ca fait prés de dix ans qu'ils ont cette réputation... Ca ne change pas alors !? Desolé pour toi chichi.

Commence à être accroc
Commence à être accroc

le Jeu 03 Mai 2012, 09:11
ce n'est pas pour ça qu'on ne me voit plus.... juste un problème de timing....
et comme malheureusement je n'ai rien à répondre alors voila....

je m'occupe bien de leur mettre la pression vous inquiétez pas. mais c'est un problème de ressource humaines.
Membre d'Honneur
Membre d'Honneur

le Jeu 03 Mai 2012, 09:35
merci pour ta réponse

(j'avais mis un clin d'oeil après ma phrase donc pas de souci ...)
Contenu sponsorisé